Cavendish is terug!
Wat knap van Cavendish om hier te winnen. Zijn 31e etappezege in de Tour de France.
Cavendish klopt Bouhanni en Philipsen.
Uitslag | |
1 | CAVENDISH Mark |
2 | BOUHANNI Nacer |
3 | PHILIPSEN Jasper |
4 | MATTHEWS Michael |
5 | SAGAN Peter |
6 | BOL Cees |
7 | LAPORTE Christophe |
8 | PEDERSEN Mads |
9 | VAN POPPEL Boy |
10 | GREIPEL André |
Klassement | VAN DER POEL Matthieu |
Berg | SCHELLING Ide |
Punten | CAVENDISH Mark |
Jongere | POGACAR Tadej |
Weinig verboden renners in de top tien, alleen Sagan haal ik er uit.
Uitslag | ||
1 | CAVENDISH Mark | 100 |
2 | BOUHANNI Nacer | 85 |
3 | PHILIPSEN Jasper | 70 |
4 | MATTHEWS Michael | 60 |
5 | BOL Cees | 50 |
6 | LAPORTE Christophe | 35 |
7 | PEDERSEN Mads | 25 |
8 | VAN POPPEL Boy | 15 |
9 | GREIPEL André | 10 |
10 | COLBRELLI Sonny | 5 |
Klassement | VAN AERT Wout | 25 |
Berg | SCHELLING Ide | 10 |
Punten | CAVENDISH Mark | 10 |
Jongere | GAUDU David | 10 |
Niemand heeft de volledige top drie, dus is het kijken naar deelnemers met Cavendish en Bouhanni in de ploeg. Dat zijn Karl, Herman en Frank. Karl heeft er nog Matthews en Pedersen bij, Herman heeft Matthews en Bol erbij, maar Frank wint met Matthews, Bol en Pedersen erbij.
Gerard en Bert halen ook meer punten dan Karl. Gerard heeft Bouhanni, Philipsen, Matthews, Bol en Laporte. Bert heeft Cavendish, Philipsen, Matthews en Bol.
Punten | ||
1 | Frank | 370 |
2 | Herman | 345 |
3 | Gerard | 340 |
4 | Bert | 330 |
5 | Karl | 320 |
6 | Luuk | 295 |
7 | Maarten | 245 |
8 | Alberto | 245 |
9 | Hugo | 220 |
10 | Marnix | 175 |
11 | Geert | 125 |
12 | Ruben | 100 |
13 | Ruurd | 75 |
14 | Emma | 50 |
Herman blijft aan kop, terwijl Ruben verder weg zakt. Gerard en Bert zijn de eerste achtervolgers op Herman.
Stand | |||
1 | Herman | 1265 | +0 |
2 | Gerard | 1215 | +1 |
3 | Bert | 1210 | –1 |
4 | Frank | 1150 | +1 |
5 | Karl | 1035 | +3 |
6 | Maarten | 980 | +1 |
7 | Ruben | 970 | –3 |
8 | Alberto | 950 | +1 |
9 | Luuk | 890 | +1 |
10 | Geert | 860 | –4 |
11 | Hugo | 780 | +0 |
12 | Marnix | 700 | +1 |
13 | Ruurd | 610 | –1 |
14 | Emma | 395 | +0 |
In het dreamteam is Matthews nu de beste.
Dreamteam | 1895 | |
1 | MATTHEWS Michael | 205 |
2 | KELDERMAN Wilco | 195 |
3 | BOUHANNI Nacer | 155 |
4 | PHILIPSEN Jasper | 155 |
5 | HIGUITA Sergio | 130 |
6 | HAIG Jack | 120 |
7 | MOLLEMA Bauke | 120 |
8 | CAVENDISH Mark | 110 |
9 | MERLIER Tim | 110 |
10 | GAUDU David | 90 |
11 | BOL Cees | 85 |
12 | VINGEGAARD Jonas | 80 |
13 | BALLERINI Davide | 60 |
14 | COLBRELLI Sonny | 55 |
15 | LATOUR Pierre Roger | 50 |
16 | VAN AERT Wout | 50 |
17 | SCHELLING Ide | 40 |
18 | LAPORTE Christophe | 35 |
19 | CHAVES Johan Esteban | 25 |
20 | PEDERSEN Mads | 25 |
De etappeoverwinningen:
Etappes | |
Ruben | 2 |
Frank | 1 |
Gerard | 1 |
Morgen staat de tijdrit op het programma. Van Aert heeft gezegd de gele trui te willen pakken, maar dat zal niet makkelijk worden. Alaphilippe kan ook goede tijdritten rijden en wat te zeggen van Pogacar, die staat ook nog dichtbij in het klassement. We kunnen ook kijken naar specialisten Bisegger en Kung die ook voor de overwinning zullen willen gaan. En Van der Poel? Ik kan me niet voorstellen dat hij de gele trui behoudt.
Gewoon uit nieuwsgierigheid hè, maar kan iemand mij uitleggen waarom de sprintersploegen zoveel risico door de achtervolging op Van Moer pas zo laat in te zetten? Dat zie je eigenlijk nooit in de Tour in de eerste week in een echt vlakke rit, behalve heel soms als er duidelijk een sprinter veel beter is dan de rest en de andere ploegen daarom geen zin hebben om te rijden, maar daar is nu duidelijk geen sprake van.
Ik kan een poging doen. Ik denk dat veel ploegen aan het pokeren waren met een niet duidelijke favoriet. Zo van: rijden jullie het maar dicht. Misschien ook noodgedwongen vanwege veel gehavende renners na de valpartijen van de afgelopen dagen. Veel knechten zitten in de lappenmand.
Dat eerste kan wel, maar dat is op zich geen bijzondere situatie, dus verklaart het nog niet waarom ze gisteren zoveel langer wachtten dan normaal. Dan is het misschien dat tweede inderdaad.